☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

lördag, juli 18

your own, personal ..?

personen som hade kommit hem och letade i det stora kylsåpet efter mat till sin kurrande mage var anton. min tvilling kusin. och nyss kom julia hem också med två kompisar.
"du borde följa med" har julia sagt till mig. "följ med på ungdomensdag"
joo jaa. svarade jag. så feg som jag är.
jag vill gå på ungdomensdag helt klart. men hellst av allt vill jag bara sitta tryggt och stilla i den ensamma källaren alldeles ensam, sitta här och lyssna på musik och bara låta dagen passera förbi som ett tåg. nästa söndag.
iallafall "jaså, nu är klockan fem" då kan jag kanske gå över till olivia, säga att jag redan ätit när hon ska äta. göra henne sällskap. men mest av allt vill jag sitta här. jag funderar på det.
men nu har jag ju nästan redan lovat julia att jag ska följa med henne. jag kan följa med henne en liten stund. tills klockan fem.
the world in my eyes.
klockan är bara kvart i tre.
jag har inte sminkat mig, jag har inte borstat tänderna. jag har bara varit halvvaken. pumpat energi in i mig från musiken inre.
jag är lite hungrig måste jag erkänna. men det är hemligt. jag biter på mina naglar. dom som hade blivit så långa. är jag nervös? joo lite inför att träffa joel och amanda. joel träffade jag ju på arvikafestivalen och amanda, oj flera år sen. hon var så smal då. klagade på det hela tiden.
hon ska vara glad. inte klaga.
ska jag säga. jag klagar hela tiden. jag lyssnar lite på personal jesus numera. reach out and touch faith, (dave)
faith är dave. för dave skapar faith för ensamma människor som inte förstår sig själv. som hellre sitter i en fuktig källare än är med kompisar.
nej fy. i can corrupt you. it will be easy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alla vackra ord