☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

söndag, maj 23

innehållslöstliv? svar nej

Fråga: Varför blir livet så innehållslöst när man minst anar det?
eller
Kan man välja ifall livet ska vara innehållslöst eller inte?

att vara innehållslös eller att välja att inte vara innehållslös, det är frågan.

egentligen är livet inte innehållslöst, egentligen så finns det tusen saker som får en att tycka om livet.
ett exempel för en sån som Mira Lee:

jag och stella åker till märsta. till vår... inteförstundensåtoppenlyckliga kompis. för att vi tycker om henne ändå. vi sitter på en gräsmatta och talar och röker camel blå tillsammans med fanta.
en stund tittar jag upp på himmelen och ser månen. och tänker "the moon is shining in the sky. reminding me, of so many other nights, but they're not like tonight"
en depeche stund för oss. days are long, nights are crazy

sen bestämmer vi oss för att titta på One Night In Paris. DVDn. Live spelningen.
... punkt punkt punkt. jag vet inte vad jag ska skriva. jag sitter med innehållslösa ögon fast så stirrande, jag vet att mina ögon inte alls är innehållslösa. jag vet att mitt liv inte är innehållslöst.
mitt liv är så fyllt med allting så jag måste nog vara den mest oinnehållstlösa människan i världen.
jaaaduuu... fast det finns så mycket människor i denna värld som inte alls har en aning om vad jag talar om. det är synd för dom och bättre för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alla vackra ord