☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

lördag, juli 10

DET STORA KALASET

tänk att en syster kan veta så mycket om en. jag bara sitter i mitt rum i norrland hos en läskig pappa och en spindel och lyssnar på mellan mig dig och kärleken om och om igen.
hur kunde stella veta att jag skulle älska den låten. jag vet inte.
hon kanske känner mig för bra, sådär bra så att hon känner mig bättre än vad jag känner mig själv.
innom oss vet vi ändå innom oss vet vi ändå innom oss vet vi ändå innom oss vet vi ändååååååååååååååååååååååh


cha. i morgon åker jag hem iallafall. så underbart så underbart fast en del av mig vill inte lämna norrland. den dära fula ANNA-MARIA NYMAN som hade blont lockigt hår med en mammapappasyster. fast jag hatade den där annamaria. nu skiter vi i de. fokusera vad jag saknar istället.


jag saknar stockholm. saknar stjärnstella och moz-alexis. (GUD VAD LÄTT DET ÄR ATT SKRIVA ATT MAN SAKNAR NÅGON PÅ INTERNET) saknar dennis, felicia, elin. saknar mimmi. saknar att vakna upp på morgonen i mitt finafina alldeles egna designade tonårsrum och göra någonslags mättnads dryck och ta en god alldeles underbart god morgon cigarett på min balkong.
på balkongen är vi solens barn. nej men solen lyser.
nu har sitter jag i ett varmt rum och lyssnar bort mina batterier på min ipod på dileva och olle ljungström.

i ditt bröst finns en kuslig maskin, den har en röst och slukar dyrbar bensin
den producerar hopp och kastrerar drömmar ibland
när den säger stopp känner du just ingenting

nej snart kommer jag lyssna sönder denna låt


nej seriöst jag dör. jag dör precis nu. hur kan man.... nej jag ska sluta fråga sånt. de är nåt speciellt, speciellt med songwriters.

snart är jag tillbaka i stockholm. undra hur jag kommer se ut då.
undra hur jag ser ut nu. jag undrar själv. det är sånt som bara händer mig, jag var så nära, en liten stund.
det är sånt som bara händer mig.

"du vilar handen på min panna, formar ord som exploderar, men orden tillhör någon annan som är någon annanstans. en lycklig man"

men just nu är jag en lycklig man, en lycklig kung. we're dave plays a king. alltså. det är sånt som bara händer mig, den dära lyckan som bara vi kan få. jag känner att jag vill vara lycklig just nu och de funkar ganska bra för att jag vill! och med vilja kan man göra allt. jag sitter på mitt rum och lyssnar på olle och låtsats att jag är lycklig. det låter rättså bittert men det är himlans fint.

1 kommentar:

alla vackra ord