☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

måndag, augusti 24

heavenly surrender once again

jag kommer att få leva igen. igen en gång på riktigt. leva, ett riktigt liv med riktig musik. riktiga ljud som skapades av den riktiga människan. den riktiga guden i den riktiga världen.
allt det den fina har skapat med sina egna händer, sina egna sinnen.
åh herregud, det jag försöker säga är att jag har en biljett, jag har en biljett till tema framtid. en biljett till gudarna. trion depeche mode som kommer spela i globen söndagen den 31 januari 2010.
förstå det. försök att förstå det. det går inte, jag har inte förstått själv ännu. vi behövde någonting att leva för och det fick vi. it comes from above. herregud, jag minns tillbaka lite nu, till arvikafestivalen. hur lycklig jag var då, jag var den lyckligaste människan, jag kunde känna det själv, inside of me.
den dagen, den kvällen då jag såg depeche mode. det går inte och beskriva, det finns inget annat i mig än depeche mode, det finns inget annat. jag var så lycklig och så känner jag nu, en svaga lycka som stiger innuti mig. den kommer svagt fram men det gör ingenting. jag har någonting att leva för och nu är det bara ett halvår kvar tills nästa gång lycka kommer betyda någonting så vackert som då, då jag såg martin lee gore stiga fram på vintergatascenen.
martin lee gore. att se honom igen, jag vågar inte ens tänka på det.
han finns här hos mig in my room. jag vill inte ha, jag vill inte va. jag vill bara att han ska vara hos mig föralltid. inside of me.
jag kan inte förstå hur han kan ha skrivit alla dessa låtar, alla dessa textrader genom att bara sitta och tänka. jag hatar att tänka.
det finns ingen förklaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alla vackra ord