☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

söndag, december 26

land ho

den som inte lever dör ändå.
vad menas med att leva då?
revolutionera tror jag att det menas. inte denna svensson grej att man inte vill ända upp som en riktig svensson. det är inte vad livet handlar om. livet handlar om att göra allt i sin väg för att må. om man mår så blir allting som man gör någonting bra. om jag bestämmer mig för att må bra fast jag egentligen mår ganska dåligt, vad gör man då? jo jag gör någonting som jag vet får mig att må bra, även fast det bara är för stunden.
och om det som jag gör för att få mig att må bra, egentligen är dåligt för mig. vad gör jag då? ska jag sitta i min skit och önska på ett nytt liv i en ny värld eller ska jag actionera mig. jag ska action. jag ska ha liv.
även fast konsekvenserna är illa så... DEAL WITH IT LATER. varför sitta och älta sin hemskhet istället för att göra någonting?!
om jag gör någonting istället för att stirra in i väggen, är bara det en förbättringsväg.
äsch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alla vackra ord