☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

onsdag, december 22

BECAUSE TONIGHT IS JUST LIKE ANY OTHER NIGHT

ATT HA ÅNGEST. paintbox och syd barret. ATT HA ÅNGEST. röka cigaretter och dricka alkohol. ATT HA ÅNGEST. måla och skriva julkort. ÅNGEST. inte veta vad man vill. ÅNGEST. att slåss. ÅNG. att hata.

ATT TA TABLETTER ATT FÖRSTÖRA OCH FÖRGÖRA ATT SUPA ATT FÖRSTÖRA SITT LIV ATT KNARKA ATT VARA KNARKARE ATT VARA MUSIKSJÄL ATT VARA FÖRSTÖRD OCH FÖRKROSSAD och framför allt att inte veta någonting.

för att livet innehåller mer besvikelser än lycka. besvikelser, svikelser, hat och förgörelser.
att vara naiv och inte bry sig om någonting annat än det man har.
och jag har, jag har tamejfan. jag har saker som ingen annan har och som alla andra letar efter. och det är så att jag har de där få sakerna i mitt liv som gör att jag fortsätter att leva. och det är huvudsakligen det jag bryr mig om.

att ha ångest. det är ingenting som jag gör och det är ingenting som jag rår för. det är bara så att jag föddes med en ångest-gen i mig. det är inte mitt fel. ändå straffar det mig. vad har jag gjort för att förtjäna detta helvette. denna helvettesångesten i min kropp som existerar mer än någonting annat.

see, the sea wants to take me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alla vackra ord