☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

fredag, juni 17

Jag har ingen rubrik. Det går inte.

Efter att jag hade suttit med stella i ett garage och pratat om livsförändringar och kärlek till människor. Gick jag till bussen. Satte på Insight eftersom att Ultra har varit idag. Och jag bara såg allting.
Jag kom på att alla, ALLAA människor har olika liv, så fruktansvärt olika liv. Det är så sjukt på hur många olika liv det finns i världen. Man brukar ju räkna ut hur många MÄNNISKOR som bor i en stad eller i hela världen men aldrig hur många LIV det finns.
Varför finns bussar? För folks bekvämlighet. Varför byggs det om? För folks bekvämlighet. Varför finns skor, kläder, accesoarer? Förfolksbekvämlighet!!
Allting som finns på denna jord är för att hjälpa andra och för att göra deras varddag lättare. För tänk vad alla liv i denna värld har varit med om.. det går ju inte. Man kan inte.
Hur jag i hela mitt liv bara tagit alla saker för givet. Tagit förgivet att jag bokas varrannat år hos tandläkaren, för just min bekvämlighet. min bekvämlighet. Att det finns mat på affären, att folk är olagliga och köper ut eller säljer saker till mig för min jäkla bekvämlighet. Det finns mejerier som tar bort det som finns i mjölkprodukter som gör en laktosintollerant som jag, illa i magen.
Gud. jag har fått en livsuppenbarelse.

Och det finaste av allt under den där lilla busstiden på ca tio minuter, spelades Insight för mig. Den spelades för mig. Depeche Mode, Martin har gjort den för min bekvämlighet. För att folk ska lyssna och tycka om. Hur kan jag bekymmra mig om jag någonsin kommer bli frisk i hjärnan när det finns folk som går igenom ett helt liv med att rädda andra människor.
Åh herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alla vackra ord