☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

måndag, september 7

rush

Kiss me goodbye, when i'm on my own
but you know that i'd, rather be home
jag sitter i min säng och försöker reda ut alla saker jag har på min arm. alla verkar ha trasslat ihop sig. en knut som sitter hårt och stoppar mitt blod att färdas normalt i mina blodådror. jag känner nu hur det släpper och allt nästan forsar fram, det känns i hela armen. det stoppar mitt liv, dom dära sakerna jag har runt armen. precis som dom stoppar mitt blod, stoppar dom mig. lika mycket trassel som i verkligheten finns, tillvaron tar stopp och den bränner ut mitt blod ur mina armar.
jag kan inte förstå vad det är. dessa ljud, jag kan inte förstå vad det är med dom. jag kan aldrig komma underfund med vad som gör dessa ljud.
vad finns inne innuti? det förstår jag aldrig, det kommer jag nog aldrig att förstå heller. det dära fina som gör allt det där... underbara. hur kan du excistera? hur kan du finnas i denna värld, du är för värdig den, alldeles för precious and fragile.
dessa ljud som fyller my brittle heart. tame me with your tenderness. liv inside of me. mlg i mig.
hur kan du göra dessa ljud, dessa ord. det finns inget som någonsin kan beskriva dig. du är mer än vad någon annan är värd. ett liv för dig, bara dig.
dave har en fantastisk röst, han är en människa man aldrig skulle kunna leva utan, det finns inte ord som skulle kunna beskriva honom. han med kroppen, den fina kroppen med rörelserna. jag älskar när dave sjunger men... dave kan aldrig bli... han. dave kan aldrig skapa allt det som han skapat. dave kan aldrig komma på alla dom dära.. dom dära ljuden. dave kan inte.
han kan aldrig som martin, det är jag så glad över. det är bara martin som riktigt kan. det är bara han som riktigt kan för mig. det är så starkt och fint när dave sjunger, så underbart. han röst är så... förbannat.. fin. men det är inte alls samma sak med martin, det är som om en hel värld öppnar sig, en sådan som varit instängd i flera år. det är något speciellt. jag längtar och längtar så efter hans röst, hans ömma, mjuka, fina röst som nästan viskar sig fram orden. de ord som blandas med de rena ljuden. han är så stor i min värld. så fruktansvärt stor, han är större än någon annan någonsin vart. jag kan inte säga... jag kan inte beskriva.
im hanging on your words
living on your breath
feeling with your skin
will i always be here
hur kan du skapa dessa ord? hur kan du skapa dessa slag och dessa plink. when i come up, when i rush
i rush for you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alla vackra ord