☾ - Kan hända att det är larv men ljuger, det gör jag inte.

måndag, september 26

Doing a blue rock on a blue bus

Jag har glömt bort hur bra The End är, om man nu kan säga "bra" åt den låten. Och vad ska jag lyssna på nu? Vad kommer efter The End? Sätter på Cream och det är så dåligt att jag inte vet hur jag ska uttala mig.

Fortsätter att röka inomhus, även fast mor har kommit hem. Bråk och skrik. Drömmer om orelevanta saker, eller saker jag inte bör drömma om. Kommer inte ihåg senast jag duschade, men det ingår väl om man är "hippie". Gråter till ett Sex and the City avsnitt och när jag tänker på det så är det rättså galet (RÄTTSÅ?!).

Min barndomsvän som jag har brytit kontakten med för många gånger har åter igen kommit tillbaka. Har inte ringt min syster. Är hungrig men för mig inte till att laga eller äta för den delen, "det blir nog en till kaffe och en cigarett" som kära Olle sa en gång i tiden. Någon som jag har glömt bort i vimlet av rockmusik och jammande gitarrister.

Lou Reed är bäst på morgonen (om jag nu ska skriva ut mig) och min mors ångest förföljer mig överallt jag går. Jag undrar hur eftersom jag ska vara hårdast i stan, något av sten. Undrar hur det känns att vara direkt helt fri, utan någon slags tyngdkraft i sig. Något som jag i och för sig har vant mig vid.

Fast jag kan ju ändå lyssna på The Killing Moon och känna någonslags trygghet. "I'M NOT AFRAID ANYMORE!!!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

alla vackra ord